İçimdeki Dr House

29 Aralık 2009 Salı

Ailemde sigara tiryakisi olmayan tek insan benim. Annem 39 yıllık hardcore sigara içicisi, abim, dedem, dayım, teyzem keza öyle. Tahmin edersiniz ki sevgili ailemin en popüler hastalığı maalesef hemoroid değil kanser. Bu sebeple hayatımda birkaç defa gergin biyopsi, tomografi, mr sonucu bekleme süreci geçirdim ki bunların bazılarının sonucu çok boktandı. O bekleyiş insanın ömründen en güzel yılları siler götürür; kör kuyularda merdivensiz bırakır sevgili okur.

Gelgelelim teknolojinin ilerlemesi ve internetin yaygınlaşmasıyla tıbbi kaynaklara ulaşım kolaylaştı. Artık hastalık semptomlarımızı Google’ a yazıp hastalıktan hastalık beğenebiliyoruz hamdolsun. Netekim ben de bu bağlamda ailenin pratisyen hekimi kesildim. Tahlil sonuçlarını tıp sözlüklerinden çevirmek olsun; sağlık sitelerinden doktorlarla yazışmak olsun; abartıp tıp makalelerini okumak olsun; kendimi tıp biliminde adadım. You Tube’dan açık kalp, by pass ameliyatlarını izler; Non Hodgkin Lenfoma vakalarında 30-50 yaş arası erkeklerin sağkalım oranı ile ilgili makaleler okur oldum.

Ancak bazen teşhislerle alakalı sıkıntılar yaşamıyor da değilim. En son kendime okuduğum psikoloji makalelerinden feyz alarak ağır depresyon; anneme internette bulduğum hastaların tomografi sonuçlarını karşılaştırarak akciğer kanseri; birkaç tıp makalesinden anladığım kadarıyla abime de lenfoma teşhisi koydum. Fakat annem ve abim grip olmuş benim de bir bokum yokmuş şükürler olsun.

Yazımı yine tıbbi bir konuda gugıllama yaparken bulduğum; internetten doktora danışma olayının benim gibi bokunu çıkarmış bir insanın sorusuyla bitirmek istiyorum. Böyle bir soruyu internetten sorabildiğine göre iyi niyetli, saf bir insan olduğunu düşünüyorum; umarım amacına ulaşamamıştır:

“Son zamanlarda yaşadıklarımdan ve hayattan bunaldığım için 3 kutu laroxyl (25mg) aldım bugün. Yakın bir zamanda 3 kutu içip intihar etmeyi düşünüyorum //Bu 3 kutu laroxyl ile ölürmüyüm?
Gerçekten bıktım hayattan..”


Aklıma aniden sıraya koyamadığım bir sürü kelimde doldu: Cahillik, yalnızlık, sağlık sistemi, internetten her boka ulaşabilmek, çaresizlik…

2 yorum:

gözde insanı dedi ki...

ulan var ya bir de bana kızıyorsun ha..böle karşıma geçip artislik yapıosun..şu yazdığın yazıya, düştüğün hale bak :D demek ki tek anormal ben değilim değil mi bebeyim :)

bezgin bekir dedi ki...

sıs lan :P

Yorum Gönder