Entel Olmak Çok Pahalı

23 Eylül 2009 Çarşamba

Kadıköy ve Taksim’de son yıllarda gittikçe çoğalan etnik, otantik entel kıyafetleri satan yerler var. Şalvar gibi ama şalvar olmayan pantolon, elbise görünümlü tulum, alabildiğine mor ve bordo gömlekler, keçeden yapılma toka ve çakma dreadlock filan satan bu mekanlar abidik gubidik kıyafetleri ve marji çalışanlarıyla oldukları kadar kazık fiyatlarıyla da meşurdur. Bugün Kadıköy’de takılırken bu mekanlardan birine girdim; çok afedersiniz skindirik bir şilebezi elbiseyi Levi’s 501 fiyatına kakalamaya çalıştıklarını gördüm. Hala mı lan! Bundan birkaç sene evvel mekanda çalışan rastalı Bob Marley hatuna neden bu kadar pahalıya sattıklarını sormuştum. Beni “Vay öküz” diyen bakışlarıyla süzdükten sonra “Onlar Tibet’te üretiliyoğğ” demişti; Tibet vatandaşıymışçasına.
Velhasıl sevgili okuyucu bu memlekette entel olmak çok zor çok pahalı. Bunun kılığı kıyafeti var, bieanali var, film festivali var, Taksim’de takılması var, entel depresyonu var…Kitaba, müziğe, tütsüye (sandal ağacı mümkünse) hiç gitmiyorum bak! En azından bu mağazalar ucuzlamadan muasır medeniyetler seviyesine ulaşacağımıza inanmıyorum. Entellerimizin Tibet’te okunup üflenmiş bu kıyafetlere ihtiyacı var.

4 yorum:

ffuullii dedi ki...

mercan da şark han var. böyle doğudan gelen otantik kıyafetlerin de toptancıları var orda.
bazen tek satmayız diyolar ama Türk mantığıyla tabiki sonuçta para kazanacağı için paketi açılıyorlar. oraya gidip bir bakmanı tavsiye ederim.

bezgin bekir dedi ki...

gidelim biz oraya :D

Adsız dedi ki...

yeri nerede tam olarak?

kaptandusukdon dedi ki...

Şark Han için, adres soranlara

http://www.sarkhaneminonu.com/bilgiler/sarkhan/

Yorum Gönder