90'lı Yılların Gruplarına Gugıllama

30 Mayıs 2009 Cumartesi


Dün sabah işe gtimek üzere hazırlanırklene bilinç altım şöyle bir şarkı kustu "90 lı yılların aşkı bu konforlui hızlı ve tüketen...90'lı yılların aşkı bu bişey bişey bişey..." . İlkokulda filandım sanırım bu şarkı çıktığında. Sabahleyin servise binmeden evvel televizyonda bole yeni yeni pıtırcıklanan rock guruplarının klipleri dömerdi. Bu garibanların klipleri gün içinde asla gösterilmez. Sabahın 6-7 si gibi aynı sıra ile bir gösterilirdi (Rokçı uyumaz!). Sonra aklıma takıldı peki ne olmuştu bu sabah ezanı rakçılarına?

Hemen bi gugıllama yaptım. "90 lı Yılların Aşkı" şarkısını Mask isimli grup söylüyormuş. Sona noolmuş peki Mask'a bilmiyoruz. Hatta Kapılar ardında diye de bir şarkı vardı (Kapılar ardında yaşam kapılar ardındaaa) o da Mask'ın mış. 95 çıkışlı albüm de aynı adı taşıyormuş. Güsel sesli vokalist ablanın da ismi Ebru Kalabaş mış.

Sonra başka klipler de vardı dönen. Mesela Grizu diye bir grup vardı. Uzun saçlı ve fakat ruj sürmüş genç erkek vokalistiyle tazecik dimağıma kazınan bu grup 1993 'de kurulmuş; ilk ve son albümleri Tuzlabuz dağıtım yetersizliğinden filan coflamış ama grup halen müzik yapmaya devam ediyormuş. Kafama kazınan şarkı ve klip ise "Bütün Bunlar Düş".

Acil Servis'in muhteşem introlu şarkısı "Hey Bebek" (Hey bebek götür beni o temmuz akşamınaaaa), Merküri diye bi grup o yıllardan aklıma takılan ama şu anda arama yapmaya üşendiim gruplar.

Tanıdık simalar da vardı. Mesela Kargo (henüz Koray Candemir vokalistleri olmamışkene) "Yıllar Sonra". Yazarın kişisel notu: "Kim derdi ki kuçuk simen büyüyünce klibe mekan olmuş okulda okuyucak.. Hayatındaki en önemli insanları o okulda bulacak.." Sonra Mor ve Ötesi'nin ilk ve bence en bayık dönemleri...Sevenlerini tenzih ederim, lütfen kafama vurmayın.

Şebnem Ferah, Özlem Tekin gibi neredeyse çıktığı anda patlayanlara hiç değinmiyorum müsaadenizle.

İşte böyle böyle şeyleri dinnerken gelirdi servis.. Ben çantamı sırtıma vurur, İstanbul'un doğalgaz öncesi kükürt esanslı sabah kokusunu içime çeke çeke okuluma giderdim. O zaman Petek Dinçöz, İsmail YK fln yoktu; güzel günlerdi..

0 yorum:

Yorum Gönder